Kisah Terawih

As salam

Alhamdulillah malam ni aku berkesempatan menunaikan solat terawih di surau, berjemaah dengan orang kampung ni.
Bila terawih jemaah ni terusik la di hati kenangan lalu.

Kisah I
Masa kecik dulu selalu ikut nenek g terawih. Masa darjah 1 @ 2 cmtu la...sampai ke sekolah menengah.  Kalau nenek tak bawa,Tok Su n Tok Wan sebelah rumah yang bawa. Sekarang, semua dah takde.  Nenek.. Toksu n Tok Wan dah kembali ke rahmatullah.  Perkhabaran mereka dah takde mesti aku dapat time aku takde kt kampung..takdapat balik... Emmm..alfatihah untuk mereka. Jadi...setiap kali terawih d surau.. Pastu nampak anak-anak kecil dengan nenek mereka (jarang yg pegi dgn mak sebab mak dok mengasuh adik kat umah,betoi dak? ) mesti aku teringat arwah nenek, Toksu and Tok Wan yang mengajar aku untuk solat jemaah dan solat terawih...rasa kenangan tu sgt fresh seakan aku masih kanak - kanak lagi. Menambahkan lagi kenangan Indah di setiap kali Ramadhan.

Kisah II
Okey kisah ni sesaje je nk cite mengimbau kenangan Ramadhan dulu dulu ihikkss =_= Dok ikut nenek, Tok Su, Tok Wan g terawih.. Tanpa sedar wujud perasaan cinta monyet.  Aku bukan jenis budak bising sejak kecik. Memang pemalu n rendah diri. Aku selalu intai sorang mamat F ni yg lebih tua 4 atau 5 tahun cmtu la.  waktu sekolah aku selekeh gila.. Datang dari family susah..memang takde org nk pandang la kn..pstu sekolah menengah kitorg lain2 sekolah jadi waktu terawih je la leh intai selak langsir huhuhu. Tapi mamat F selalu kejap je dia ada...waktu balik mesti lesap. Pi main mercun agak nya dah  kategori dak nakai jgk. Tapi budak budak kategori ni la yg selalu hawt igauan si gadis remaja ..tau takpe :p
itu cerita monyet..terimbau sekilas lalu xde perasaan serius dah pun.. Mamat F tu pun dah kawin dan syukur alhamdulillah aku pun dah kawin dengan Mr. F a.k.a Mr.Fariz. Adik -adik yg pi terawih jgn ikut perangai hakak ni main selak langsir. Jadi muslimah sejati in sha Allah dapat imam keluarga yang selayaknya...

Okey.tu saja nk cerita. As Salam!  😉😉😉