PISMP PRASEKOLAH 1

Alhamdulillah, dengan hasil semua classmate2 yg rajin ni, akhirnya siap jugak kelas kami yang comel ni.
Bukan saje2 tau, ni untuk KKP EDU 3104 assignment ni, huhhh...markah tu..
Kelas ni leh jadi model untuk kami menghias prasekolah kitorang kat sekolah nanti..huhu
sO, let's see what we have dOne..chaiyok2 praOne..u all da beshhhhhh!

***wElcome tO PISMP Prasekolah 1

ehehe...1 Malaysia!

*** sudut Memo..tulis la pe2 pn, jangan conteng sudah..:-bd

chewahhh..kata-kata hikmah ni..

jadual bertugas ni penting..jangan malas2 sume..uitt..aku pn larrr, huhu

 * singgahsana indah buat lecture2 kami..

* sudut ape lak ni? ade cermin ag, emm..sudut berhias la kot..huhu

* tadaaaaa...ni pulak sudut terapi..jangan tension2 ye kawan..~senyap ler kalau nk dengar bunyi air 2..jangan dok bising jaaaa...hahaha

 * ni pulak sudut Rukunegara..
cayang Malaysia! (over sangat k?huhu)

* ini pulak sudut..emmm..tunjang Prasekolah, cikgu2 Pra kene tau ni..

 * sudut kognitif...pilih ur icon cepat2...huhu, HAPPY! :)

* SAFETY FIRST, btoi3  :-bd

* ni la sudut aktiviti kami...but..aktiviti pot pet yg banyak, nti wt sudut gOsip sini sana pulak..huhu

* ni la sudut kerohanian, biO korang insaf sikit..emm,xtau pulak nape byk tangan..

* pon..pon....Skuad Cakna nak lalu ni...

* Masa itu Emas...comel sangat kolaj ALLAH & MUHAMMAD tu..

* ni pulak sudut kasih sayang..made by kema & me..huahuahua..

**kelas ku yang ceria!

PraOne gO gO gO!






Noktah Cinta

Aku dedikasikan lagu ni buat seorang kawan (Mohamad Noor Shafiz) yang minat sangat lagu Hafiz ni




Noktah Cinta




sila klik kt gambar Hafiz di bawah ni untuk tengok video lagu yang dikatakan best oleh kawan aku ini..


jom layaaaaaannn.............




MyEm0.Com



oWh buLan....


Akhirnya, selesai jugak keje utk hari ini...hari ni jek..ngee3
sebaik sahaja sampai ke bilik, aku menjenguk ke koridor dan ternampak bulan...
sungguh setia bulan menanti aku balik..huhu dah kul1 pagi rupenyer.

tenang seketika melihat bulan terang di kelilingi backgrOund yg gelap gelita tanpa bintang..
lupa jap sal keje esok & assg yang dok memanggil-manggil, aku dOk wt sOmbong jEk..isk3
xdela..aku amat peramah ng asSg-asSg ku ini..
dOt..dOt..dOt......


owh bulan..
kan melayang diri ku di atas katil
bersama spONgebob kesayanganku
dan kesunyian malam mendOdoi lenaku
dam..dam..damdamdaramdammm.....


.........................::::::::::::::::::::......................


ade sape2 nk sambung k? ehehe
ahakksssssssss.........



Lakaran Dunia-))

titisan sang hujan
menggambar kedukaan
pancaran si pelangi pula
menghitung kebahagiaan
asakan ombak
merasakan keganasan
hembusan angin
memberi kedinginan
sang mentari membahang
di terik kesiangan
sang bulan indah memancar cahaya
peneman di kala malam

ku mencari kebahagiaan di tengah konflik semua itu
pasti ku kan temui kebahagiaan
namun kesedihan berselang-seli
jangan aku kesali indah pancaroba hidup ini
kerna dunia berwarna indah
berseri kelam lakaranku sendiri




...lalalala...

.emmmmm..banyak nyer cabaran hidup ini...lalalala~
juz go On wif my liFe jaaa...lalalala~


 
banyak nyer assignment yang kena buat...asyIk melekat je dalam Otak ni, nk buang pun tak leh (EDU3104,PBS-PJK,PRA,BIG)...lalalala~
juz wat relax sudaaaa...lalalala~
time kelam kabut nk submit nanti....lalalala~
leh mantain camni ke..ehemm ehemm...lalalala~


 
kecelaruan menghantui diri ini jugak.. lalalala~
time ni l
a jugak...ish3..lalalala~
susah sangat k nak paham...aku dah fObia..lalalala~
fObia?..aha..yup..let me stay like dis k...lalalala~
sIngLe wif u..oOps...lalalala~

 
oNe moRe..argHhhhh...lalalala~
mALasnyer nk bLik mElaka..noThing's there but ade la, ehehe...lalalala~
eveRything's here, all hEre..peaCe...lalalala~
Mmg la kalau dah mAlas nak wt keje...uishhh...lalalala~

 
i Don't wAnt tO stay likes dis...lalalala~
ok3...aku akn wt kje..lalalala~
dOn't be like dis ok...lalalala~
xde masalah, yang ade hanyalah cabaran(ayat pnjam je ni)..huh,trus ingt


assignment BIG...lalalala~
ok la..aku stOp...lalalala~
sMiles..(^_^)...lalalala~






zwani.com myspace graphic comments

(-- Selamat Sayang --)








zwani.com myspace graphic comments
 

~Selamat Sayang~

tak mampu kuungkap rindu padamu
di saat keredhaan telah kutemui
tika hati yang lara hitam begitu membutuhkan kedamaian
ketenangan untuk mencermin diri
di hadapan kekasih yang hakiki

tak mampu kuzahirkan perasaan sayangku ini
bila membayangkan betapa diri ini disayangi
dengan ujian-ujian yang sempat kusedari
ku melihat jua punca dan hikmah itu
lantas ku berpaling,mencari jalan yang sebenar-benarnya

tak mampu hati ini untuk mencintaimu
tika ia mendamba pemilik cinta abadi
agar dapat mencurah cinta yang pasti
mempercayai janji yang termaktub
hati ini kan begitu berseri



y0u're sPeciaL..^_^


there's a bOy
a cUte boy...
also a gOod boy..
but..
he can't speak fluently..
he can't hold like the others






i ask him..
what's ur name?
he answer.."Mohd Ikhwan Dzakirin"
how old r u?
"nine years old"
what's ur ambition?
i teach him, so he repeat after me..
"i want to be.."
then he answer himself
"a doctor..!!"





you're so special..
cause an accident..
you're in coma
and now..
you're in special education class..


~~>> kanak-kanak ini memang mnyentuh hatiku sebab die tak lah nakal,bahkan bijak pula tu..
boleh speaking ag, i mean berbahasa inggeris..kalah cikgu nie..huhu
Tapi kecian sangat..disebabkan kemalangan, die mengalami gangguan di saraf yang mengakibatkan die tak seperti kanak-kanak lain. 
Cikgu hanya mampu mendoakan..semoga Mohd. Ikhwan Dzakirin akan berjaya dalam hidupnya. Amiiiiin.

fReNdsHip...









zwani.com myspace graphic comments


Teman..ketahuilah persahabatan itu untuk selamanya di hatiku  
Meski kau melupakanku
kau masih di hatiku
Meski aku jauh darimu
kau masih sahabatku.

p/s : entri ni dicatat setelah seorang kawan sms dan aku telah lupa padanya. 
Tak mungkin, aku memang jauh tapi persahabatan itu dekat di hatiku dan kaulah sahabat itu. ;)


muHaSAbah cInTa

wahAi PeMiLik NyAwaKu
beTapa Lemah Diriku Ini
beRat uJiaN daRi-Mu
ku Pasrahkan sEmUa pAda-Mu
Tuhan baRu kU sEdari
iNdah NikMat siHat iTu
tAk pAndai aKu bErsYukUr
kiNi ku hAraPkan cInta-Mu
kaTa-KaTa ciNta tErucaP iNdah
mEngaLir bErziKir
di kiDung dOaku
sAkit yang kUrasakAn biAr jAdi pEnaWar dOsaku
bUtir-butir ciNta airmAtaku
tEringat sEmua yang Kau beri untUkku
aMpuni khiLaf daN saLah sElaMa iNi
ya Ilahi
muHasAbah cInta
TuhaN kUatkan aku
liNdungiku dAri puTus asA
jiKa ku hArus mAti
pErteMukan aKu dEngan-Mu

*** by : adCoustic


Tentang Diriku ♥

Nama diberi Nur Amirah binti Abu Bakar
Kawan-kawan time sekolah dulu panggil aku Kak Ngah coz aku anak kedua dan itu merupakan panggilanku dalam keluarga
Kawan-kawan  sekarang pulak panggil Miera, singkatan dari nama Amirah.



Kelahiranku :-
1 Mac 1989 di Hospital Machang, Kelantan.




Sekolah :- 
Tadika Kemas Pangkal Jenereh
Sekolah Kebangsaan Pangkal Jenereh
Sekolah Menengah Kebangsaan Temangan
Sekolah Menengah Kebangsaan Sri Intan


Sekarang :- 
Berada di Institut Pendidikan Guru Kampus Perempuan Melayu, Melaka.
Mengambil jurusan Prasekolah



Ibu Bapa :-
Maznah binti Mustapha
Abu Bakar bin Hussin





Adik-beradik :- 
Ahmad Saffuan 
NurLyiana
Ahmad Farizzuan
Nur Faezzati
Mohamad Fahmi
Mohamad Akif




Hobi :- 
:::::  suke menari  ::::
ia juga merupakan aktiviti fizikal untuk menjaga kesihatan badan kan..huhu



:::::  suke menyanyi  :::::
biar suaraku sumbang, asal hatiku enjOy..huhu


:::::  suke tido  :::::
hObi yang paling senang, tak perlu kuar duit pun malahan menjimatkan tenaga letrik jugak..haha




Motto Hidup :-
::::: Setiap masalah pasti ada penyelesaiannya!! :::: 


                             



1 Mac 2010

Macam tak percaye pulak..
percaya la..cubit pipi ni cket Hari ni genap 21tahun umurku.
~sweet 21~
Terima kepada teman-teman yang tidak lupa mengucapkan selamat dan mendoakan ku.
Antaranya...
jiranku yg setia (2thun dh),Dilla
temanku, Ayu
pendamping setia, Abg Zul
teman mEsraku, Alif
kawan raPatku, Ain
rumetku yg setia lagi baIk hati, Alia
adikku tercayang, Achek
adik angkatku, Yana & Ikmal Hakim
teman ceriaku, Na-fazilah
tOmei frenz, Ieda
kawan beshku, Abg Faried

****terima kasih kerana tidak lupa hari lahirku.



p/s : Selamat Hari Tua!
(-_-")